tangan yang mencatat, mendongak ke langit..

You will never love for it...until you know them well...
Tak kenal maka tak cinta...

Thursday, July 23, 2009

Kisah aku dan Hari Polis kat Ulu Belitong! Baca la!

Assolatu Wassalam, a very good day!

Harap kita semua dalam keadaan yang luar biasa baik!

Pada beberapa hari lepas, aye pegi ke satu majlis yang diraikan khas untuk Komuniti Polis...kiranya Hari Polis la. Aye pegi sebagai budak baru belajar. Saja-saja nak pergi. Pergi naik trak polis yang biasa diorang bawa banduan tu..ramai juga budak2 kadet polis sekolah lain yang pergi. Ada yang pakai lengkap baju seragam kadet polis, ada yang pakai baju t kp je..dan aye pakai baju pj sekolah dan ada kawan aye lain...dibawah Kelab Pencegah Jenayah. Mulanya ingat sekadar aktiviti biasa je. Tp, kebetulan pula...ayah pun memang dijemput untuk bertugas kat majlis kat Ulu Belitong tu..Jd, nk dpendekkan cite, mama, adikku... kami sekeluarga ke sana...

Pada sebelah pagi...perasaan tu rasa agak bosan gak...aye ngan Thilaga sekadr merayau-rayau kat sekitar booth yang ada kat situ. Semuanya memang ada kaitan ngan kegitan jenayah. Gerun, geli, insaf bercampur-baur jadi satu.
Mana taknye tengok gambar penagih dadah yang memang dah nazak...cakapje la...(gmbr xdpt diletakkan)...ape2 je..sampi pkul 1tghari. Perut yg lapar diisi.

Padang SK Bukit Tongkat tu kira besar gak. Tapi, rasanya macam dah dapat motivasi kat sini.
Pukul 2.30, setelah penat berlari, bangun dan duduk kejap2 atas kerusi, beberpa minit kemudian...Pak Din sampai....

Ala...memang banyak video aye nak tunjuk kat blog ni,.,...tp, alahai tersekat pulak...nanti lah kan datang yek...

Tp, yang penting...terasa semangat sangat bila tengok polis-polis ni rancak dan cantik berkawad kaki! masing-masing seragam! arh..dan saat itu..aye terfikirkan plkn...arh..

Dalam satu sudut, walaupun dalam perasaan yang agak teruja tu...perasaan sebagai seorang SRIKANDi...menyerap masuk dalam diri...tatkala terngiang-ngiang lagu...WARISAN!


FIKIRKAN BOLEH!!

July 10th, 2009
Apa makna sebenar gagal?
Gagal ialah satu keadaan bila mana apa yang kita buat tak menjadi seperti yang kita inginkan. Ataupun, gagal adalah satu situasi bila kita tak mencapai apa yang kita targetkan, kita tak mendapat apa yang kita mahukan.

Gagal wujud dalam segenap aspek hidup kita. Gagal dalam pelajaran. Gagal mendirikan sembahyang Subuh, gagal mengatur masa kerja dengan baik, gagal memasak dengan cukup sedap, gagal berusaha dengan cukup rajin. Itulah beberapa contoh kegagalan kecil yang kita lakukan.

Setiap hari, bila kita gagal mendirikan sembahyang Subuh, sebagai orang Melayu beragama Islam, kegagalan yang kecil tu akan melarat kepada kegagalan-kegagalan besar. Maka sebab itulah dalam azan, sering dilaungkan frasa “marilah menuju kejayaan” (hayya alal falah) untuk mengingatkan kita.

Gagal hanyalah suatu cara yang salah, satu usaha yang kurang berhasil, boleh juga dipanggil usaha yang dijalankan dengan cara kurang betul. Bukan tak betul, cuma kurang betul.
Kena fikir optimis!

artikel motivasi daripada blogger motvasi terkenal..shueQry di www.imotivasi.com

aye memang selalu buka blog beliau. terima kasih,kerana tulisan sebegini memang memberi inspirasi secara berterusan walau di mana selagi kata-kata ini diingati..ia menjadi sutu pahala yang tiada ternilai dan terhitung oleh kita...aye akan berusaha menjadi the best writer's! apa-apaun yang aye usahakan! Berusaha!
Sambung cerita-
Mmg petang tu aye rasa excited a...seronok la gak...bila dikenag-kenang byk juga yg kelakar..biarlah ia menjadi suatu kisah yang akan buat aye tersenyum sendiri bila mengenangkannya...
Cilipadi+
Arh...minggu depan exam PK II...bersedialah!

No comments: