tangan yang mencatat, mendongak ke langit..

You will never love for it...until you know them well...
Tak kenal maka tak cinta...

Sunday, January 31, 2010

Motivasi daripada Kiki si kucing ekor pendek

ASsOlatu WasSalam,

Hari ni aye suka nak cerita, yang aye dapat gali motivasi daripada Kiki.
kucingku ini manja bebeno. Dah setahun dah kami sekeluarga menjaga kucing ni.
Perangai kucing ni pun aye boleh baca. Mana tak nye, dah setahun. Kucing ni la yang paling lama dijaga. Hehe..dah lama tak tulis kat blog ni. Nak kena cerita banyak nii...

kucing memang haiwan yang manja. asal datang je mesti mengelus di kaki...tu yang comelnye..
tapii, kalau tak jaga, nanti najisnya akan di'labur' di mana-mana...tu yang tak tahan. Kalau jenis yang pembersih dan agak malas , tak payah lah bela kucing. Makin menyusahkan..

orang yang bela kucing kena banyak bersabar...hehe..nanti, aye nak ceritakan lagi kat sini yer..nilah gambar terbaru kucingku yang dah jadi..mak kucing..





sememeh jek kiki ni...hihi..



letih bebeno..lari satu taman..

macam sedih je muka Kiki..tapi kan,kucing walaupun takde memek muka, tapi kita boleh faham apa yang kucing ni nak melalui gaya si kucing ni..ha..

perangai kucing ni macam budak kecik..bergambar bukan main suka..hikhik..


Jumpa lagi di artikel seterusnya..

one for all, all for one..ahakz!,
ciliPADI_hafizAH

2 comments:

Anonymous said...

awat ngn kiki ni? ble bunting, jd cm mls je.. ko mkn apa r?huhu

*cilipadi=hafizah* said...

kiki makan ikan rebus! haha..hari mama rebus tuk dia! mmg gemok..