tangan yang mencatat, mendongak ke langit..

You will never love for it...until you know them well...
Tak kenal maka tak cinta...

Wednesday, August 11, 2010

Meraih Cinta Suci Nan Abadi...

ASsOlatu WasSalam


Sejujurnya..jam 1.30pAgi  kala ini, di pagi 1 ramadhan nan hening ini, jari jemari dengan excited menari-nari ingin melakar tinta rasa yang penuh kesyukuran yang rasanya sukar nak terungkapkan.

Kesyukuran yang baru malam tadi mula merajai hati...
Ya..cinta suci nan Abadi itu yang insan-insan yang kaya..dengan HATI akan meraihnya..
Begitu juga dengan diriku yang kerdil ni...InsyaALLAH


Yela, pejam celik, pejam celik..setahun sudah pun berlalu..
Uie,...seperti bermain-main kat sebelah je kenangan berpuasa tahun lepas...
Sungguh, orang yang bijak ialah orang yang mampu  merasai nikmatnya bila kita diberi keizinan lagi untuk mencium rahmat Ramadhan nie..wah! Subhanallah!


Sejak balik daripada PLKN ni, aye lebih mengenal kehidupan. 
Rindu yang bertamu..(cewah!)...telah lama melekat dan meresap dalam hati...


Cinta yang tak mungkin aye lepaskan..

Ku mengharapkan Ramadhan kali ini...
Penuh makna, agar dapat ku lalui dengan sempurna.

Ramadhan yang bersinar bagi aye ialah apabila malam ditambh dengan Tarawikh...
(^_^)...pergi dengan mama ngan ayah,..satu keluarga lah..di situ makin mesralah ukhuwah persaudaraan ni.

Jika semua harta adalh RACUN,
maka ZAKAT adalah penawarnya..
Jika UMUR adalh DOSA,
 maka, TAKWA dan TAUBAT adalah ubatnya..
Jika seluruh BULAN adalah NODA,
Maka RAMADHAN lah penyuci segala dosa..

Nafsu-(++sabar)=NIKMAT

salam Ramadhan Al Mubarak..harap2 karang aye gi tarawikh, tak dikejar dek celeng..(peristiwa satu hari di akhir Ramadhan 2 tahun lalu)..hehe..nnt2 aye citer..

Bangon Sahur!! :-) AHLAN WASAHLAN YA RAMADHAN :-)

2 comments:

Shukri Mohd Ali said...

selamat kembali berblog!

salam ramadhan juga ya!

(^_^)

*cilipadi=hafizah* said...

hehe..terima kasih,
InsyaAllah, never ever 4get to blogging..., salam ramadhan Al Mubarak.:-)