tangan yang mencatat, mendongak ke langit..

You will never love for it...until you know them well...
Tak kenal maka tak cinta...

Tuesday, June 11, 2013

Just Move on !




Assalamualaikum.

Alhamdullillah. baru sudah subjek TITAS tadi. dan ada lagi lima kertas yang perlu dihadap.
Keluar je dewan tadi,.masih juga mendegar desas-desus membincangkan pasal jawapan yang dah selamat pun bagi pengawas peperiksaan. 

"no 2 tadi kau jawab apa? aduh,.aku rasa aku salah la. jawapannya B. ishh."
dan aku,..yang begini berlagak cool ni, erkk.terfikir apa yang aku jawab tadi tu salah?
waa. mahu nangis. 
rasa macam menyesal macam nak kiamat dah dunia ni.
aduh. tak patut kan.
apa yang lepas biarkanlah berlalu. aku dan kawan-kawan yang lain,duduk dalam satu kelompok orang yang duk berbincang pasal ni.
apalagi, memang panas telinga. depa siap buka buku cek lagi.

"ok,.rilek hafizah. jangan gelabah. you have done your best. er."hati masih mencari solusi. Tapi yang ada hanya boleh memujuk. kan.
kadang kita kalut sendiri kan,.apabila memikirkan sesuatu yang tak mampu nak diubah lagi.

satu sisi pandang aku berkenaan ni adalah,.jangan too obvious sangat risau akan benda yang dah berlalu. yang masih menanti di depan ni yang kena harungi.

kita selalu macam tu kan? sometimes, past make people crazy, although they know, in front of them have two roads that go to the bright future. just choose-unknown.

dan untuk Tamadun Islam dan Asia Tenggara ni satu subjek yang aku suka. opkos la kalau tersalah percaturan, rasa ralat. tapi,..ku buang jauh-jauh la.

kadang-kadang orang yang diam-diam ni la ubi berisi. jadi, tak nak cerita banyak benda yang dah hantar tu. :)

tahun 1 sem 2 ni masa sangat cepat berlalu. dengan asignment yang sangat mencabar. dan aku ambil apa yang telah berlaku as one of the lesson.

"okeh, sekarang masa menelaah . jangan fikir sangat apa yang dah lepas..",.satu suara mengingatkan.
aku mengangguk dan fikir dalam-dalam apa yang dikatakan tu. true.

Ya Rabb, i will just go on, and the rest under your control and bless :')

ok,.lepas exam ni berazam nak hidupkan balik blog ni macam dlu. insyaallah !

with luv <3 nbsp="">
-annurhafizah-

DOA MENDUDUKI EXAM.
keluar rumah : bismillahi tawakkaltu a'lallah..Otw : ya zaljalali wal ikram.Msuk dewan : salamun koulan min rabbin rahim.Duduk : iyyaka na'budu waiyyaka nastai'n.Bukak krtas soalan : ihdinassiratalmustaqim..Jawab soalan : innalaha kana a'liman hakima.Soalan susah : wakana zalika a'lallahi yasiira.Check jwapan : innallaha bikulli shaiin a'liima.Hantar : wakafa billahi waliyyan wakafa billahi yasira..

SELAMAT BERAMAL ^^semoga dipermudahkan


No comments: