tangan yang mencatat, mendongak ke langit..

You will never love for it...until you know them well...
Tak kenal maka tak cinta...

Thursday, March 18, 2010

Menanti..dan terus menangkap!

ASsOlatu WasSalam

Hari ni nak bebel banyak sikit. Perasaan dah rasa cam macam-macam dok pikir nih!
Mane taknye..yang ditunggu-tunggu..sudah mari! Haie...sudah lama ku menanti..baru kini menjelmakan diri!
Apa tu Ja?..
hehe..inilah dia siri novel kesayanganku..Trilogi Laksamana Sunan. Betapa punya minatnye ni, macam minat orang lain tu pada siri-siri Harry Potter! Itulah yang aye rasa!

Waa..(asyik melalak je Jaja)..
hehe..bukan pe..cerita ni'berhantu' sungguh. sungguh berhantu!
Yang paling ku pandangi adalah buku bermata tu! dah tak pandang yang lain dah..

Cerita ni meninggalkan pelbagai kesan luar dan dalam..
sampaikanlah ajaranku walau satu ayat- sabda RAsullullah

sejarah, mimpi, harapan menjadi satu.
 Syukur kepada Allah kerna diriku diper'temu'kan dengan Sunan..biarpun dalam bayangan imaginasi semasa membaca novel nih!ahakz!

Tapi..yang membuatkan aye rasa cam nak nangih tu...pasal aye tak leh baca lagi..alamatnya lepas balik PLKN la gamaknye..(sabo je la..ja..)

Haha...siap post lagi kat FB betapa sodihnya rasa pasal tak leh baca awal2 cerita kesayangan aye tue..
Diorang pikir aye sedih pasal lain..haie...
Duhailah hati..
Dari awalnya, aye rancang gak nak pergi pesta buku KL tu..tapi..
memandangkan novel tu keluar 27 dan 28..alahai..takde chance ler..
 aye pon dah berangkat ke Pahang...waaa! (melalak lagi..)
Dah memang itulah sebab musabab utama aye nak gi pesta buku tu.

Takpelah..aye akan terus menanti dan terus menanti..cewah!
Memang tadak sapa yang memahami perasaanku kala ini melainkan Mu..YA ALLAH.

haie..sabo je la hati..Sunan tak lari ke mana.
Cuma aye je yang 'lari' ke PLKN untuk 2 bulan lebih nih..

Dalam masa tu..biarlah aye mimpi2 dulu..hikhik..
 

Alangkah indahnya jika kala ini..ku bersamaMu..wahai kekasih Allah..YA RAsullullah..

cilipadi: berdoa sentiasa..:-)

2 comments:

Arra JaSmY said...

wahh..peminat fanatik laksamana sunan nieh.Itu novel ramli awwang murshid kan??saye bace novel 1st die cinta sang ratu.:)

*cilipadi=hafizah* said...

yup! ceritanye adventure bebeno! mane x angau nye, Laksamana Sunan tu..aieh..
orang yang follow up cite ni faham bebeno la..hehe..

a'ah...ninovel Ramlee Awang Murshid.
Akak leh follow up dari cerita Bagaikan Puteri-Cinta Sang Ratu - Hijab sang Pecinta..

barulah yang bakal menjelma nih..:-)