tangan yang mencatat, mendongak ke langit..

You will never love for it...until you know them well...
Tak kenal maka tak cinta...

Saturday, May 04, 2013

Mencari Inspirasi untuk menulis-beli buku

Assalamualaikum.

" tak nak lah beli buku lagi, nak bajet.." itu kata aku pada mama sebulan yang lepas, bila sakan berbelanja baucer buku. Dan kali ni,.oleh kerana aku pecinta buku,.hal ini memang tak dapat dielakkan. (ini ayat escapisme)
oleh kerana tahun ni, tidak dapat menjejakkan kaki ke PBAKL, maka membeli buku ni,.menjadi terapi untuk aku tidak berhenti membaca buku.
meskipun rak semakin penuh dengan deretan buku-buku baru yang ada antaranya masih belum berkesempatan untuk baca...-_-

Buku Doa Untuk Aku + Dunia ini sederhana kecil oleh Bahruddin Bekri. antara penulis kegemaran aku sekarang ni.
Buku KLCC oleh Fixi. 
Antologi Cantuman Mimpi .

Perbincangan santai dan sangat bermakna masa Rabu lepas dengan Kak Faratira Aimiza (nama pena beliau ), sangat mencerna minda sekaligus buat aku bersemangat nak teruskan menulis. Antara kami banyak berkongsi idea, berkongsi pengalaman. Dan pastinya,buku-buku ni menjadi pemangkin semangat aku untuk menulis lepas ni 
cantuman mimpi tu hasil karya rakan-rakan mpr yang giat menulis. hasil karya mereka makin lama makin meningkat baik. 
hakikatnya, untuk menjadi lebih baik tu perlulah melalui proses-proses kesukaran kan?
insya-allah. terinspirasi dengan diorang ni.

bak kata kak fara, kalau nak menulis ni kena pandailah kita ni cari masa walaupun sedikit.

selepas habis exam sem 2 ni, insyaallah aku akan tumpu pada penulisan. Kalau assignment boleh buat, kenapa menulis tak boleh? hehe.

Projek bersama kami, moga ada jalan dan moga segalanya dapat disempurnakan. insyaAllah.

:)

1 comment:

Achey mohammad Nasir said...

apa pun memang kna banyak membaca..ilmu yg kita serap..lambat laun akan memberi inspirasi pada diri ..saya dulu mmg x suka sgt membaca...

tq...
senang jengah la saya di ==> http://semutsemutsihat.blogspot.com/