tangan yang mencatat, mendongak ke langit..

You will never love for it...until you know them well...
Tak kenal maka tak cinta...

Friday, February 05, 2010

hati kecil berkata-kata..


ASsOlatu WasSalam


Salam, hari ni bagi aye merupakan hari aye pelajari sesuatu sepertimana yang aye lalui sebelum ni. Erm,,Law Of Attraction. Banyak kali aye ulang baca tentang tu. Dan banyak kali juga aye cuba praktikkan dalam kehidupan harian.  
Apa yang berlaku hari ni ialah aye cuba suntik suatu semangat pada diri aye pada waktu pagi.Dan berdoa agar apa yang berlaku hari ni dapat aye atasi. Erm..aye dapat rasa juga semacam satu Law Of Attraction dapat aye aplikasikan. Contohnya, apabila kita rasa penat dan bosan, aye cuba bisikkan – tiada makna dengan bosan.
Yang ada hanya malas! Sejak abis sekolah ni, aye benci gak nak kaitkan diri dngan perkataan –malas-.  Kalau boleh, xnak ada perangai tu. Negatif. Pengajaran yang aye dapat hari ni gak ialah jangan gelabah.
Memang gelabah adalah satu perangai yang tidak dapat dipisahkan dengan orang yang baru mengenal dunia sebenar. Itu je. Apa-apa pun yang berlaku, kita mesti bertenang. Ye la..kalau gelabah, situasi yang kita alami makin lama makin mencengkam diri sendiri. Terkadang tu rasa tak puas hati satu hari melekat dalam fikiran.
Aye terfikir, kenapa mesti nak berperasaan yang tak menyenangkan badan sendiri sedangkan kita tahu setiap masalah ada penyelesaian dan terselit hikmah. Inilah kenyataan yang melegakan.  Betul kan?

1 comment:

ucu said...

we are what we think! :-)