tangan yang mencatat, mendongak ke langit..

You will never love for it...until you know them well...
Tak kenal maka tak cinta...

Thursday, September 23, 2010

Geram ku tamat sudah pada citer ni...

Salam..psst...

Rasenyer otakku ni dah penuh ngan maklumat2 pp, seni, dan segala subjek dan apa-apa je lah yang memadatkan kapasiti memori otak ni.

dan aye nak lontarkan sume2 kat sini!

Tadi kan...habislah sudah cerita gempak+terkejut+tricky...
Price Of Greed! tepat kul 12 mlm tadi...
peh..aye memang jenis tido kul 12. , kalau nak tido awal2, itu kalau kepenaten yang tak leh nak tahan ag!
peh...citer dia...buat ku terfikir2..


dah agak lama dah terlibat dalam aktiviti tonton menonton drama-drama ni.
Terutama kalau TVB...tak leh elak, mesti ada cerite2 yg best..


Yela..mcam korang minat cerita Korea lah...ape2 jugek la..


Seriously, this is make me excited! 

Citer ni..adoie aii...kalau da 'terjebak' drpd awal, memang susah nak lepas!
Best pada pandangan aye. Memang mencabar.
 Thriller abis!
Tapi, memang pon aye akui memang minat ah dgn citer-citer cina yang ada sesuatu yang lain dan nilai-nilai murni yang menusuk...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Lam Ping , Tsu Fung , Lui To , Mui Mui
 
When Lui To (Bosco Wong) was just a child, he and another girl, Yan Yuet-Mui (Shirley Yeung), were kidnapped on the same day by an organization which captured children in order to sell and exploit them for labour. Lui To and Yan Yuet-Mui were able to escape with the help of Lo Sei Leung (Kingdom Yuen), a woman who worked for the organization but had wanted to leave for a long time.
On the run from the organization, the three become a family of sorts and live day to day on the money earned from Lo Sei-Leung's cons, much to the displeasure of Lui To. Lui To's adamantly honest ways and naive sense of justice gets the better of them when Yan Yuet-Mui ends up with a fever; since Lui To had given the last of their money to a begger, they accept medicine from a seedy medicine seller which leaves Yan Yuet-Mui mute.
Many years later, Lui To becomes a police officer while Yan Yuet-Mui attends school and plays the violin. Lui To falls in love with a wealthy girl, Lam Ping (Kate Tsui), but is disappointed to discover she is in love with Tsui Fung (Sammul Chan), a con artist. He is unaware that Yan Yu Mui has a crush on him, seeing her only as a younger sister. In order to protect Lam Ping, Lui To investigates Tsui Fung and discovers his dark past. Though he is unable to stop Lam Ping from marrying Tsui Fung, he must try and save her from becoming another victim of Tsui Fung's cons.
 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~`


Cerita ni memang licik taw tak..kadang-kadang aye pon rase macam tertipu pun ada..
Sakit ati, geram, takut semua ada..

kebaikan dan ketulusan hanya sekadar lakonan...
menabur janji manis...yang jadi mangsa..perempuan lah..

kat sini kan, rajin la jalan2 cari apa akan jadi seterusnya nanti..dah la seminggu 3 kali jek citer ni..peh..kalau novel ni, mau satu malam dah khatam!

rupe2nye yang si hensem 2, peh...ahli kongsi gelap!
dia punya hebat, mula2, bapaknye yg perempuan tu( Lam ping) tu tak suke kat dia, 
sebab dia ni disyaki pada awalnya oleh kawan Lam Ping (Lui To) dia ni memang ahli geng kongsi gelap.

Dengan gaya baik, konon innocent dye tu...dia akhirnya bjaya membutakan mata-mata semua ahli keluarga Lam Ping tu..meskipun, Lui To tu banyak kali gak nak bongkar rahsie dia!
Pon lepas jugak!
Maka. ..mulelah rancangan dia..perlahan-lahan..satu-satu  keluarga Lam Ping ni hancus !

apa-apa pun...cerita ni, memang buat aye berfikir..
taktik orang..memang banyak..
nasib bek along pon terlibat sama! hehe..kitorang penghadap setia citer ni dari hari ke hari sebab cerita dia makin lama makin gempak!

Ni sume gara-gara kegiatan aye dulu..baca novel thriller bermula dengan novel2 RAM 4 tahun yang lalu...huhu...


macam jugaklah taktik aye tahu melalui citer ni..syhhh...
haha..
lega citer ni dah abis...tader la asyik terfikir-fikir apa nak jadi..
lepas ni, cerita baru..pon best jugak..
kul 11 ntv7..
hihi..



2 comments:

Shukri Mohd Ali said...

hehe...tengok tb yer...study jgn lupe taw =D

*cilipadi=hafizah* said...

yup. insyaAllah..tp, citer dye menarik sgt. study dlu bwu tgk tb..hihi