tangan yang mencatat, mendongak ke langit..

You will never love for it...until you know them well...
Tak kenal maka tak cinta...

Wednesday, February 23, 2011

genggam bara sampai jadi arang..

 Salam....lama nye tak ngobrol kat sini eh..
maap ler...bila dah sibuk buat keje sekolah, nak buka lappy pon malas ea..

nampak kenyataan atas tu?
akhirnya, senaskhkah ijazah berada di tanganku..!

Hari Sabtu lepas,satu keluarga pergi Kedah naik bas ekpress.
demi meraikan kejayaan, satu keluarga pergi.

Maka, dua hari lah mc sekolah.
hoho...nak meninggalkan satu hari tu, kena fikir banyak kali, mau menimbun kerja sekolah.
serba salah pun ada gak..
jadi, bila dah fikir semasaknya, aye pun...pergi ke UUM!

hoho..aku masuk universiti, okeh!
hari tu 3 bulan yang lalu, aye pun jadi junior uum meskipun terpaksa meredah banjir..

kini, lepas 3 bulan, datang ke Kedah lagi noo..
tak banyak perubahan no..
padi padi pun agak menghijau meskipun 3 bulan lalu, ditenggelami dek air banjir bagaikan laut china selatan..

masuk ke UUM ni, wahh..
semangat tiba-tiba!

Along siap berjubah konvo birunya.

Hari Jumaat sampai kedah...jalan-jalan kejap di sekitar Jitra tu.
woo...jalan-jalan cari makan..

Keesokan harinya,
menaiki teksi, kami pun menuju ke UUM.

Masuk je..biru mata ku...
hoho..muka Along dah nampak excited.

Lepas tu,kitorang pon beli sejambak bunga yang dijual kat situ..
dah jadi taman bunga dah kat luar Dewan Muadzam Shah tu..

seorang demi seorang namanya disebut mengikut giliran dan naik ke pentas.

"Tahniah buat semua graduan, semoga anda semua berjaya di dunia dan akhirat"
owh...macam ni rupanya orang dapat ijazah..

memetik  kata-kata ayahku.., menggenggam segulung atau senashkah (sebab sekarang dah tak gulung2)
itu klimaks kita setelah menuntut ilmu, bukti kita dah mencapai satu lagi peningkatan dalam mencari ilmu.
Jadikanlah apa yang kamu nampak hari ni, pemangkin semangat untuk belajar bersungguh-sungguh..
begitulah...

Sampai je rumah lepas perjalanan 10 jam dari Kedah ke Johor tu...
tiba-tiba suka sangat baca nota-nota..haha...
benarlah kata bijak pandai, belajar tu proses berterusan..

semoga keazaman terus menyala, membakar selamanya!

pascaskrip: tetiba rasa seram pula tengok riak2 senior2 yang baru dapat keputusan STPM semalam...huhu..

2 comments:

Shukri Mohd Ali said...

hehe. insyaAllah aye yakin sang ratu pun boleh buat jugak. aye akan sentiasa mendoakan ^^

*cik cilipadi_hafizah* said...

terima kasih tuan hamba shukri!
insyaAllah..thanks for supporting me ;)