tangan yang mencatat, mendongak ke langit..

You will never love for it...until you know them well...
Tak kenal maka tak cinta...

Wednesday, December 01, 2010

semalam ku bermimpi...

Salam..semua!
hari ni berapa hari bulan?
tertutup sudah tirai  november 2010...yang ada hanya kenangan..dan pengajaran yang akan melekat di kepala kita tiap hari...
apa-apa pun..selamat datang Disember..dan..paling mengujakan..selamat datang 2011 dan Awal Muharam yang bakal menjelma 7 disember nanti..
                           ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
     Cikgu:  Awak kena salin nota pengajian perniaagaan ni sebanyak 2 buku..sebab awak   bagi jawapan yang sebenar pada kawan awak
budak : kenapa pulak? saya buat baik apa..
cikgu : siapa suruh awak bagi orang tiru..tau la pandai sangat..

dan budak tersebut buat muka..(adakah ini suatu kesalahan?..)..waa..!


                                 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
dialog Cikgu  pp aye melekat sekarang. Bangun tidur je, terus teringat! (budak tu aye lar..:-D)
ape lagi..mencicit aye buka buku pp 1..waa..! ni yang seram nih..tahun depan stpm!
hihi..
almaklum..cik cilipadi..lama ea cuti buku! hehe...terasa baru semalam je baru habis  spm..:-P
dan macam baru minggu lepas je balik PLKN..hehe..


haha..mimpi yang menyedarkan ye..
nasib baik, bukan mimpi yang bukan-bukan..
 aye dapat tahu..yang mimpi ni kan, sebenar-benar mimpi yang agak baik ialah antara pukul 3-5 pagi ha..wallahualam..

 dan..aye tersenyum baca artikel ni...>>>


Minda Separa Sedar – Dapatkah Anda Mengingati Mimpi Anda Dan Membayangkannya Semula?

Dapatkah Anda mengingati mimpi-mimpi yang Anda alami ketika tidur? Mungkin tidak, mungkin mustahil.
Bagi kebanyakan orang, mimpi cuma mainan tidur. Bagi sesetengah orang yang lain pula mimpi adalah dari syaitan atau mainan makhluk halus.
Bagi saya, mimpi merupakan petunjuk terutama ketika mendapat mimpi dalam lena yang panjang. Sukar untuk saya terangkan bagaimana ini berlaku dan mengapa ia berlaku pada saya.
Sejak remaja lagi minda saya dapat mengingati mimpi yang saya alami kemudian saya juga dapat membayangkannya semula di lain ketika seperti sedang menonton sebuah video. Sungguh jelas, lengkap dengan suara dan perasaan saya ketika itu.
Dalam sesetengah situasi, saya mengalami mimpi serupa berulang-ulang kali. Dari apa yang saya baca hanya orang soleh saja boleh mendapat mimpi berulang-ulang kali. Ganjil. sedangkan saya cuma orang biasa.
Apa-apapun, pada saya ini kurniaan Tuhan. Minda adalah anugerah terhebat bagi kita. A gift.
There must be a reason why!
-imotivasi.com
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
sebab apa senyum?
sebab aye rasa apa yang dikatakan tu,..ada hikmahnya..
minda itu adalah pinjaman paling berbaloi dari Allah untuk kita. pinjaman ye.
bermakna, kita kena jaga dengan baik.


Maha Suci ALLAH. Kadang2 dengan meneliti putaran hidup kita, kita dapat melihat kebesaran dan keagungan Tuhan.

Menurut Ustaz Zahazan, mimpi ni terbahagi kepada beberapa bahagian.

1. Mimpi dari ALLAH 
    - tentunya mimpi yang indah.


2. Mimpi daripada syaitan
    - yang ni merupakan gangguan2 yang hadir dalam mimpi. 
   
kalau korang mimpi buruk, kemudian terjaga, korang kena la ludah tiga kali di sebelah kiri  dengan tujuan untuk menghina kan syaitan yang mengganggu kita.
tapi...toksahlah ludah sebegitu kuat mahupun dengan kuantiti air ludah yang banyak..cukup syarat sudah..


Diikuti dengan doa, "Aku berlindung kepada Allah daripada syaitan yang direjam dan apa yang aku mimpi kan."

 em..sejak meningkat dewasa nih..hem..setiap kali aye bangun tidur, apa yang terbit dalam fikiran aye ialah apa yang aye mimpikan mlm tadi..dan dalam mimpi tu, aye ingat orang-orang yang muncul dalam mimpi aye..sampai bila berjumpa dengan mereka, aye rasa macam familiar ngan diorang..padahal tak kenal pun…
kadang tu, ada juga sesuatu yang telah terjadi, tiba-tiba aye ingat seperti benda tu pernah dialami sebelum ni..rupa-rupanya dalam mimpi…hihi.
fantasi dan realiti..mesti dibezakan...walaupun enggak mau diingat, tapi ingatannya datang sendiri..huih..
apa-apa pun..sebelum tido, cuci kaki..,alang-alang amik wuduk terus.. baca doa tidur, 3 QUL dan ayat kursi..zzz..hihi..sekarang nak jalan-jalan..:-)






1 comment:

AdiaLuze said...

Ooo...kalo kita jmpa org tu dlm mimpi dan bila jmpa org tuh kita rasa cam familiar, term utk prasaan tu 'Dejavu' kan???

Slalu je ada prasaan cmtuh..Tp, mostly pasal tempat la...heheheh