tangan yang mencatat, mendongak ke langit..

You will never love for it...until you know them well...
Tak kenal maka tak cinta...

Saturday, April 30, 2011

PBAKL tak dapat, Rooftop Rant pun jadi !

 Salam..

Senyum tak perlu kata apa-apa...;)

tamo...aye nak cakap juga...huhu..siyes, ada sedih sikit tak dapat nak menjejakkan kaki ke Pesta Buku Antarabangsa KL . semangat nak menjejakkan kaki ke PBAKL sejak tahun lepas , lepas lulus keluar MPR, mabuk buku dah semakin menjadi-jadi.
ok..minggu ni aye sibuk dengan kerja kursus seni yang banyak berkait dengan geometri. sampai blog ni pun jadi geometri ey?
ok...sambil-sambil tengok Royal Wedding tu, (celam celup tengoknya)
aye layan novel ni...
ada yang nak tahu Hlovate? siapa tu...artikel terakhir sebelum ni, aye ada cakap...i'm in mood of Rooftop Rant..
wokeh...
tak dapat pi pesta  buku yang jauh nun daripada selatan ni, aye layan novel ni..




Lontarkan...walaupun pada awan awan...
hidup ini memang penuh dugaan..
biar cantik macam a bed of roses pun..
namun, thorn nye tetap ada..
yep...quotes yang membuatkan aye tertarik dengan gaya penulisan penulis yang bernama Hlovate ni.

Kisah yang cukup dekat dengan kita...as a human being..
dan sebagai hamba kepada Allah Azzawajala..

There's a time when family is like a strangers and strangers is like a family.

kasih sayang. bukan sesuatu yang dapat dibeli di kedai mamak. mahupun meminta pada raja-raja. ataupun dibeli dengan wang dan harta yang menggunung.
tapi...it's all about soul. Jiwa yang memberi.
kerana fitrah manusia ingin dikasihi dan  mengasihi.
Trisy~ segala benda baik aku dah buat. aku jadi budak paling baik, dapat no satu...
tapi, aku rasa diperbodohkan. ibu dan ayah aku lebih jauh daripada aku bila mereka tahu aku pandai berdikari.
itulah sebahagian yang aye faham daripada novel ni.
Bicara Bumbung di Wisma Topaz..
Mereka berbicara tentang hidup.
betul. bila aye baca novel ni...
kita dapat rasakan kejujuran watak-watak dalam novel ni.
 dan..sungguh,,.y=untuk pertama kali baca, aye tak dapat nak masuk dengan novel ni..

betul. tatkala rasa macam mencari-cari bahan bacaan yang dapat menenangkan pemikiran...novel hasil gaji pertama ni aye baca untuk kali kedua.

Hlovate. dah masuk senarai penulis kesukaan.
antaranya siapa?


ok...
cerita ni banyak berkisar tentang hidup dan peluang.
em.sesuatu yang melekat di hati aye sampai sekarang.


-we're in the same boat.
-true-
but...
huh?
..different cabin




memang terbaiik!
dan...gaya penulisan Hlovate yang santai ni, aye suka.


tu lah...semoga dapatlah berjumpa dengan penulis ni..
one day..hihi...nak autograp semata..

lepas ni, aye nak menyusur novel beliau yang lain pula. em..
ok ;)


baca novel ni, sedikit sebanyak lebih memujuk hati aye..
bila trip yang dah dirancang untuk kelas seni aye, untuk pergi seminggu lagi tak jadi.
padahal..dah beriya nak pergi.
tapi, saat-saat akhir batal pula.
kecewa mula-mula.
macam-macam plan...akhirnya, tak jadi pula..
bila fikir2 balik...
ada baiknya ditangguhkan..
dapatlah fokus pada peperiksaan yang akan menyerang nanti..
hem..

it's depend on how you take it, ey?
;)


insyaAllah. till here... May Allah Bless ;)




2 comments: