tangan yang mencatat, mendongak ke langit..

You will never love for it...until you know them well...
Tak kenal maka tak cinta...

Thursday, January 13, 2011

Bersamamu TV3-Dunia yang sunyi penuh warna warni





Suara yang indah..
dunia mereka senyap sunyi..
namun hidup mereka penuh warna warni..
menghiasi hari-hari yang dilalui..

korang ada tengok Bersamamu episod Disember tahun lepas?
yang membuat liputan tentang kanak-kanak OKU~bisu dan pekak

aye ada nak kongsi video ni..huhu..
simple..
kalau nak tengok episod penuh, pi laman tv3..







 


Bisu , pekak..
dah lah bisu, pekak pula tu..
tapi, mereka tetap berusaha untuk mewarnakan hidup mereka yang sunyi dari bunyi tu dengan bahasa isyarat.
Bila tengok paparan tu..insaf dan terasa tinggi motivasi ni.

 kita yang cukup semua pancaindera ni, dah tunaikan ke tanggungjawab kita sebagai khalifah Allah yang diberikan cukup pancaindera yang lima. 
kalau sixth sense sesuatu yang bersifat kenalurian ni, tu..mungkin..hanya orang-orang tertentu je...ataupun kasyaf..


segalanya ketentuan Allah..


(entri minda sedar di awal pagii) ;)



2 comments:

Shukri Mohd Ali said...

semuanya karunia dari-Nya ;)

*cik cilipadi_hafizah* said...

ya..setiap yang Allah ciptakan..segalnya bersama hikmah..salah satunya untuk manusia berfikir akan KebesaranNya.^_^