tangan yang mencatat, mendongak ke langit..

You will never love for it...until you know them well...
Tak kenal maka tak cinta...

Monday, January 10, 2011

terima kasih..sebab Tolong Ingatkan Aku..;)

ku hulur dengan senyuman dan mengatakan...
"terima kasih sebab  Tolong Ingatkan Aku.."
tentang realiti hidup..
tentang apa yang patut kita buat dalam bercinta...
tentang puisi cinta kepada Yang Satu..
tentang segala yang perlu aku lakukan..
bila bangun dari tidur..

 pascaskrip:
ok.
dialah penulis lirik, dia yang buat lagu dan yang mempersembahkan sendiri..
wah...cukup berani kalau nak jadi orang yang berjaya..
yeah..Juara Lagu kali ke 25 menobatkan
Ana Nurhidayah Bt Rafali 
Juara Lagu

Tolong Ingatkan Aku...


Jangan disusun kata-kata penamat
Jangan disebut baris ayat keramat
Biar lenyap diserap sunyi
Biar senyap yang tak menyepi

Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa


Mari patahkan papan markah lama
Mari padamkan buku tiga lima
Biar luka sembuh sendiri
Biar lupa dimakan hari

Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa
Kau dampingi aku
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Bila marah merasuk minda
Kecewa menyelubungi jiwa
Aku lupa

Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa
Ku teringatkanmu
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Tolong ingatkan aku kisah kita
Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa

Tolong ingatkan aku
Kisah kita



 



yang paling aye suka .., lagu ni asalnya puisi...
apabila banyak inspirasi, maka menjadilah sebuah lagu..


Ya..percaya apa kau lakukan..
tabah apa kau usahakan..
bertindak atas kemampuan
kau boleh! ;)

Persembahan Faizal Tahir memang hanyut
Hanyut..
sampai menyelam dalam laut..

seni sungguh
hihi...
ha..apa plan esok?
apa yang nak dicapai?
:)


4 comments:

Shukri Mohd Ali said...

sempat update lagi ye...hihihi...esok sekolah ;)

lagu puisi makin diminati.


p/s : aye deactivate FB sementara waktu...

fzamazlan said...

hehe..ok. saje cari maklumat kejap.;)

owh..tulah psl, nak bls komen tuan hamba tak boleh...

deactivated kenapenye? owh..takpe..jgn lupa mesej aye juga..:)

Shukri Mohd Ali said...

nak mesej mcm mane? huhu. kalau ade ape-ape, hantar kat emel ek...

Efa Nur said...

hehe..best lagu ana raffali 2..:)