tangan yang mencatat, mendongak ke langit..

You will never love for it...until you know them well...
Tak kenal maka tak cinta...

Saturday, March 12, 2011

Jom Masuk U!

Salam, semua. sesi luahan sekarang.
tadi, satu hari sekolah aye pegi rombongan ke Jom Masuk U di Persada Johor.
ok. mula-mula pergi memang excited.


Dalam satu dewan yang besar tu, semua universiti ada.
walaupun terpaksa menyelit dalam keadaan orang ramai yang menyesakkan..
tapi, aye tetap nak pi gak..

satu booth demi satu booth aye pergi..tapi tak semua.
ok. masuk universiti, harapan setiap yang bergelar pelajar.

sekarang, nak masuk u, boleh terus mohon aplikasi dalam talian je. senang kan? semua orng ada peluang..cuma nak tak nak je..
tadi, kitorang dah belajar camne nak isi borang upu ;)
ha.. ye ke kalau kursus pengajian yang kita nak tu, letak lah paling bawah sekali ye? baru dapt..huhu..spe ada pengalaman.?
jawapan nya..tak jugak..ikut nasib..erk..bahaya..hihi..
jangan jadi jurusan pinggiran hati sudah..


apa2 pun mesti klik ni > www.upu.mohe.gov.my
untuk permohonan, sekarang pun dah bermula iaitu 13.3.2011.
dah boleh terjah sekarang...
tarikh tutp apliksi dalam talian - 4. 4. 2011
penting nih!
jangan sampi terlepas yep.





mengisi borang upu sesi 2011/2012- sesi masuk bermula bulan september setiap tahun.
perh..lama nak tunggu tu..sambil2 tu, bolehlah cari2 duit poket yek...

Ko-k
tahun ni,. kitorang giat mencari mrkah koko. kita mesti proaktif! yeah.
ha..bukan tu jew..sesape yang berjaya menamatkan Program Latihan khidmat Negara, dapatlaah markah untuk diisi ke borang UPU nanti..
ha..untung gak tu..;)


Antara soalan yang rancak ditanyakan kami ialah-
1.Kalau nak masuk u ni,. Muet kena band berapa ye?
-kalau law, at least adik mesti dapat band 4.
 kalau seni, syarat utama u kami, ialah band 3...


2. CGPA yng perlu dicapai untuk masuk u ni berapa?
- syarat umumnya 2.5...tapi, ada sesetengah u, yng menetapkan 3.0 dan keatas.


ha..tu dia..
muet tu dah terkena dah! 
apa2 pun, universiti2 pilihan kitorang  antaranya, ukm, um, usm, dan upsi..em!

wait for us! 
insyaAllah ;) 


Awal bulan ni,da kami semua dah kena basuh dah..
rasa seram sejuk pula tengok senior stpm lepas yang bermacam gaya menerima keputusan masing-masing..em!


ad yang menangis..suka..sampai jerit2!
lagi bagus, kami semua calon stpm tahun ni diberi peluang melihat sama keputusadiorang.

oh..! seramnya..kami ada masa lebih 5 bulan lagi untuk duduki stpm.
dengan komitmen seni yang banyak, tambah pula dengan subjek lain..
jiwa mesti mantop..


ok,. semoga dapatlah mengharungi segala rintangan yang ada di hadapan nanti ;)



6 comments:

Anonymous said...

hehe. wah UKM tu. hehe. insyaAllah boleh. awak study la rajen2 ye. aye sentiasa mendoakan :)

- Shukri -

*cik cilipadi_hafizah* said...

hehe...terima kasih sahabat ;)

aye memang berkobar-kobar tadi..dah lah agak sesak tdi..nak tanya pun kena berebut..hihi..

insyaAllah..
ni tengah giat nak study..naik skola terus exam..manenye nak enjoy2..hehe..

aye pun sama doakan tuan hamba ;)

Dda Ly said...

gud luck dik..:)

meh ke rumah..
~monday blues~
keep in touch ye..♥♥♥

hans said...

owh....
saya dah masuk dah
:-)

*cik cilipadi_hafizah* said...

sis Dda ly
thankz ;) insyaAllah..

*cik cilipadi_hafizah* said...

hans
wokeh. gudluck ;)