tangan yang mencatat, mendongak ke langit..

You will never love for it...until you know them well...
Tak kenal maka tak cinta...

Saturday, March 26, 2011

Kerana kes kehalalan Railway Coffee ,Kluang bertambah popular....

Ini dia isu yang dah melanda Kluang untuk minggu ni.
Dari sms ke sms yang bertaip begini-

'Kopi Railway Stesen Kluang mempunyai kandungan bahan haram iaitu minyak babi dalam makanan dan minuman'



begitulah bunyinya.
Ini memang berita yang mengejutkan. lagi membuatkan fikiran sesak.
habis satu Kluang kecoh..
Hidangan di sana memang lain daripada yang lain.
korang tau...kopi Railway ni menjadi sebutan..
mana2  orang datang Kluang,...
mesti nak merasa Kopi Railway ni.
begitu punya femes..
alih2 dapatlah berita macam ni..
apa nak jadi..
dah lama Kopi ni menjadi santapan..
pelanggan utamanya adalah daripad kalangan orang Islam.

yang merisaukan tu...aye dan keluarga antara pelanggan setia..tapi tahun ni, memang tak teringin pula nak makan,..
hem..ada satu keluarga tu, adalah rutin wajib,. setiap Sabtu dan Ahad untuk singgah di Kedai Kopi Railway ni.
em..kata sorang makcik...
"dah banyak dah makan makanannya..kalau dikumpul dah boleh jadi b..i nye tu.."
oh..memang mengejutkan statement tu..
em..
isu makanan ni menjadi isu sensitif sejak bertahun-tahun..
sampai kadang-kadang..makan je..tak payah tahu apa-apa.
supaya takde ragu-ragu..

tapi, itu tak boleh juga..
kita mesti ambil  berat soal pemakanan harian kita.

"pasal kes ni, sebaiknya, jauhkan je. tak payah makan.."
kata sorang pak cik tu..

Ha..macamna ye..kalau datang Kluang, nak bawa pergi mana?
hem..
kita tunggu dan lihat je la apa keputusan Jabatan Agama Islam Johor untuk membuat pengesahan.
Wallahualam..

2 comments:

cik sakura said...

tertunggu jugak keputusan..sebab slalu member kirim bagi kt jiran2..hope org kluang boleh membantu..lepas ni shopping kt ayer itam je lar..

*cik cilipadi_hafizah* said...

sakura~
itulah..minggu ni pun baru kecohnya.
ni JaiJ tengah buat siasatan..
kami yg org kluang ni..risau sungguh..
owh..awk pernah pegi Kluang? em..kita tunggu apa cerita nya nanti pasal kopi ni ;)