tangan yang mencatat, mendongak ke langit..

You will never love for it...until you know them well...
Tak kenal maka tak cinta...

Tuesday, November 02, 2010

aye cuti skola..dapat masuk universiti!

Alhamdullillah..berjaya juga sampai ke tahap ini..
meredah perjalanan yang panjang..
dari malam membawa ke pagi..
dari berdiri, duduk, dan bangun kembali..
meskpun lama menanti..
akhirnya sampai jua ke destinasi..
UUM..here i come!

ha..meskipun terpaksa meredah banjir yang belum berapa dalam lagi..
nasib baik juga masuk ke dalam u awal2..
kalau tak maunyer naik bot penyelamat nak masuk kat dalam ni..

dari selatan ke utara..
sekarang ni kat utara, aye satu keluarga dalam zon hujan lebat yang dah menyimbah bumi selama 2 hari..dan kini masih tak henti-henti..

Dan dapat tahu plak, berita mengatakan hujan ni akan berterusan sehingga ke hari Rabu..
konvo kakakku..harap-harap dapatlah berjalan lancar..
'herm..nak buat camne kan..hujan dah nak turun..
redah je la..

hujan ni dijangka akan turun ke selatan pulak nanti..
dan apabila balik ke selatan, hujan kat sana pula..
tak dapek la ese jalan-jalan..ha..

takpe la..asal dapat tengok along konvo esok..alhamdullillah..
niat nak jalan jalan kenalah dikurengkan sikit.udah lah jalan kat sekitar Kedah ni abis terpaksa ditutup..

Sabar saje la...lagipun hujan turun, jerebu terus hilang..
kalau tak, minggu sebelum ni, abih masa aye pegi ekplorasi kat kota tinggi tu, kenalah pakai mask...

sekarang ni, menunggu haru esok mentari muncul lagi..insyaAllah..
langit tak selalunya cerah kan..mungkin lepas lebatnya hujan, muncul pula pelangi untuk memberitau..hari pasti akan cerah..
yeah..keep thinking positive..:-)

memandangkan kat sini takde tv, aye jadi syok pula layan tengok citer The Four iaitu cite kung fu..hahaha..sampai episod terakhir..maq ai..memang best..dah tu, duduk kat hostel, kena lah ikut gaya pelajar kampus..
merasa lah aye duk kat universiti..peh..membakar semangat nih nak belajar di universiti lepas STPM nanti..hehe..insyaAllah!

cilipadi: katak pun tak abis abis dok memanggil-manggil ujan..

2 comments:

Shukri Mohd Ali said...

yeay! selamat menggapai cita2 kamu!

*cilipadi=hafizah* said...

yep. aye pon sedang berusaha ke arah itu..hihi..

yang banjir tu...uih..memang mengajar erti bersabar..