tangan yang mencatat, mendongak ke langit..

You will never love for it...until you know them well...
Tak kenal maka tak cinta...

Friday, November 12, 2010

Sukan Asia XVI..Malaysia Boleh!

Sukan Asia XVI dirasmikan, atlet negara intai pingat pertama esok

12/11/2010 9:46pm


PEMAIN badminton negara, Koo Kien Keat diberi tugas membawa Jalur Gemilang mengetuai 145 atlet dan pegawai kontinjen Malaysia pada majlis persasmian Sukan Asia XVI di Guangzhou. 12 Nov. 2010. - AP


GUANGZHOU, China 12 Nov. - China melancarkan Temasya Sukan Asia XVI di bandar ini dengan flotilla bot yang bercahaya sambil membawa 45 pasukan sepanjang Pearl River sebentar tadi.
Setiap bot yang dihiasi dengan pelbagai lampu neon dengan ikon nasional setiap pasukan bersaing diarak sepanjang sungai berkenaan sambil disaksikan oleh 34,000 pegawai dan pengunjung di bandar Pulau Haixinsha itu.
Malaysia akan membuka tirai dengan misi memburu pingat pertama dalam empat acara sukan yang menawarkan rebutan pingat esok.
Renang, basikal trek, menembak dan wushu menjadi taruhan hari pertama kontinjen seramai 333 atlet dan 144 pegawai sepanjang temasya dari 12 hingga 27 November ini.
Pun begitu, wushu dan basikal trek wanita menjadi tumpuan esok dengan harapan dapat menyumbang pingat pertama negara tanpa mengira apa warnanya sekalipun. - Utusan

No comments: