tangan yang mencatat, mendongak ke langit..

You will never love for it...until you know them well...
Tak kenal maka tak cinta...

Tuesday, November 16, 2010

Saket mataku..!

apesal la boleh ter view pulak la video nih..
tadi baru baca entri pak cik BA yang semalam. 
kecoh video ni kat FB..
tak ingin aye nak abiskan tengok, terus tutup je FB tuh..
memacam la komen diorang..hish..
memang malu je rasa...paling hina..diorang yang buat tuh tak tahu malu..

ramai yang kata, mende2 macam ni biasa terutama..paham2 je la..kat bandar2 besar..
apa punca terjadi nya semua ni? nak salahkan apa ye?
media? atau kecanggihan teknologi yang makin lama makin canggih ni?
tah lah..
sebagai remaja penerus kepimpinan negara.,
ini memang mengancam modal insan..
lagi..hal-hal macam ni memang buat aye takoot..
wanaazubillah..
ramai yang sebaya dan satu garis ngan aye..
menganggap benda ni biasa, dan..memang mudah terjebak..

ape? nak bangga ke ngan pakwe makwe korang uh?
pasal pe korang nak bangga sangat nak tunjuk2?
korang dah kahwin ke, suke2 nak wat macam tuh?
butanya mata mereka..

sesape nak buka, sila pastikan anda not under age..18 dan ke atas!..
sediakan baldi juge..
video ni kat blog BA 

urh..Ya Allah..entah ape la nak jawab kalau kawan kita macam Lim ngan Muthusamy tanya, "boleh ke orang Melayu Islam buat macam tue?"
kena jawab dengan bijak..jangan terlebih sudah..
 
"Dan janganlah kamu mendekati zina, sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji. Dan suatu jalan yang buruk" (QS- Al Israa - 32)

think about it before you cannot think about it forever anymore..



 

2 comments:

Mknace said...

:) :) :)
selamat hari raya aji

*cilipadi=hafizah* said...

hem..selamat hari raya haji..berhati-hati membawa diri..^_^