tangan yang mencatat, mendongak ke langit..

You will never love for it...until you know them well...
Tak kenal maka tak cinta...

Thursday, November 18, 2010

Cerita KREATIF : Blogger Kering Idea ?


Hai! Kawan-kawan! kiter berjumpa lagi yek! walaupun kiter tak pernah berjumpe, tapi, jangan risau, adek akan kata korang geng-geng adek. ha...sume orang kawan adek..adek cakap macam ni sebab...adek ni budak kecik baru lahir sebagai blogger. kalau salah mesti ada orang tunjukkan..
macam lagu pantun tu...korang ingat tak?

buah cempedak diluar pagar,
ambil galah tolong jolokkan,
adek ni budak baru belajar,
kalau salah..tolong tunjukkan..

meh sini nak cerita...ni pasal pakcik BA iaitu cikgu adek, suh buat karangan..hehe..
nak cerita nie..satu hari tu..adek dah takmo dah tengok benda kecik niyh!

image
haie...5 jam 5 minit..adek termenungggg je depan lappy nih..memang tak taw nak tulih ape..mamaaa!

selepas 6 jam kan..tiba-tiba...adek terjumpa sorang kawan nih..
adek tanya dia..kenapa lar dia dok menyelitkan diri dalam burger tuh...!
takde keje lain ke...
nak tau dia cakap ape?

image

dia cakap..."awak..kiter cari idea lar..kiter nak cakap yang kiter nak makan burger...tapi,kiter tak tahu macamane nak bagitahu mama kiter ..mama kiter tak tahu kiter nak makan burger...ha..sebab tu kiter jadi burger kejap, ha..nanti mama kiter mesti bagi kiter makan burger..baru dia tahu ape yang kiter nak..kan..kan.."


 woaaaa! adek cume diam jew dengar dia cakap...pandai nyer dia!
 
tapi kan..masa adek tengah makan nestum...ha...! adek dah ade idea! he he he...
 "mama...!...ala mama tak dengar! em...
adek nampak macam ada satu benda...ha...tembikai!
nak..nak! tapi..tu dalam hati adek jew....diorang tak tahu yang adek nak tembikai tu...
em..meh sini..adek pun..terus gi kat mama..dan! gigit tembikai... 

 nyum..nyum...ala! tapi ni...tak cedap! ni rasa cam kain...waaaaa!
takde idea...nak buat cemana lagi ni..em!
image


aiiii...bosannyer! maka..adek pun berjalan dan berjalan....yeah..jumpa gitar..! nak nyanyi lagu Mawi larh..
 
imageyagu cinta..oh jiwang..bla..bla..

em..saket tekak adek taw...oh..bosannyer tengok bloggy ni taw...
adek pon keluar ikut mama ayah jalan-jalan....


em...tak tahu lah nak beli ape....aiii...  tak tahu nak buat apeee....waaaaa!
 ha....tengah adek jalan-jalan kan...adek pon secara kebetulan..jumpa...siape ye?
yeah..itu dia..kawanku baby Burger!

"haiii!"adek jadi frendly...
 "yeah...saye kenal awak!"kata baby Burger
jemput singgah tapak umah kiter...kiter nak bagi jemput-jemput nanti...
ha..

image
pertemuan dua budak kicik ...apakah mungkin ader idea?..hihi
image
.
hihihi...lepas adek pegi umah kawan adek incik Burger tu...adek ader idea..hihi...tapi, sebelum tu..siyes adek takde idea...
idea aper tuuu...raciye.....hihihi
pstt..kite-kite je taw..:-P

8 comments:

lizz said...

good luck...

Shuff Samsuddin said...

good luck :)

singgah sini yer :)

Miss Yaty said...

cite menarik kt sini..hihi..gudluck for thsi contest..wink3..keep in touch ye :)

Kalamhati said...

gud luck ya!..=)

CekLa said...

gudluck awak!!

Tomato Gurl's Life said...

menarik jugak..manja la adik..hehe...good luck ye dear!!

*cilipadi=hafizah* said...

thanks all!
persaingan sihat dan sengit..!
hihi..
btw., salam perkenalan!
komentar dialu=alukan!

faez said...

comeii citer kak..!
gudluck ya.gambatte!

nak tahu raciye..haha